My Photo
Name:

A father of Arwen the elf, Leia the princess & Neo the one.

A husband of Dita the fairy.





Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

Image hosted by Photobucket.com



Design by Manero






Happiest Baby on the Block: The New Way to Calm Crying and Help Your Newborn Baby Sleep Longer
Happiest Baby on the Block: The New Way .....

by Harvey Karp, M.D



Brain Games for Babies, Toddlers and Twos: 140 Fun Ways to Boost Development
Brain Games for Babies, Toddlers and Twos: 140 Fun Ways to Boost Development

by Jackie Silberg



Bayiku Anakku

by dr. Purnamawati S. Pujiarto, SpAK, MMPed





Quality Time Anytime: How to Make the Most of Every Moment With Your Child
Quality Time Anytime: How to Make the Most of Every Moment With Your Child

by Penny Warner



The English Roses

by Madonna








Dr. Spock's Baby & Chaild Care

by Benjamin Spock, M.D., and Michael B. Rothenberg, M.D.





Parent and Child: Getting through to Each Other

by Lawrence Kutner, Ph.D.




40,001 Best Baby Names
40,001 Best Baby Names

by Diane Stafford



Kreativitas & Keberbakatan

by Prof. Dr. S.C. Utami Munandar





High -Tech Heretic: Reflections of a Computer Contrarian
High -Tech Heretic: Reflections of a Computer Contrarian

by Clifford Stoll




What to Expect When You're Expecting
What to Expect When You're Expecting

by Heidi E. Murkoff, Arlene Eisenberg, Sandee E. Hathaway, B.S.N



Waiting for Bebe: A Pregnancy Guide for Latinas
Waiting for Bebe: A Pregnancy Guide for Latinas

by Lourdes Alcaniz





The End of Education: Redefining the Value of Schools
The End of Education: Redefining the Value of Schools

by Neil Postman











Creative Commons License

Powered by Blogger

Barnes & Noble.com

Monday, July 23, 2007

The Blooming Leia 10

Bulan Kesepuluh



Wuiihhh wuuiihhh adek Leia semakin getol belajar jalan. Sekarang udah bisa minta kalo mau dititah. Caranya dengan ngotot minta turun dari gendongan. Trus udah bisa berdiri beberapa detik tanpa dipegang. Selain getol belajar jalan, Leia juga lagi doyan ngoceh. Kalo ada orang ngobrol dan dia gak diajak ngobrol, dia akan teriak sekeras-kerasnya, seolah minta diajak bicara.

Makannya lagi susah nih, kayaknya karena mau tumbuh gigi. Gak mau makan yang lembek-lembek, maunya yang keras semacam biskuit. Maunya nenen aja (masih ASI loh..hehehe, nyombong dikit, abis Mamin masih terheran-heran ternyata sampe sekarang Mamin masih bisa ngasih ASI). Eh...Leia juga udah bisa nunjuk-nunjuk apa yang dia mau loh, sambil mengeluarkan suara-suara bubbling. Nyari cicak juga udah bisa. Manggil anjing dan kucing bisa juga dengan cara nunjuk dan teriak-teriak.

Berat badannya 7,1 kg dengan tinggi badan 69 cm, bulan ini dapat imunisasi DPT-HiB 3 dan Polio 4....psssttt karena semua dokter anak penuh, akhirnya imunisasi sama dr. Karel Staa...ehhh sekarang kok lebih ramah yah? ;)

Labels: , , , ,

Comments on "The Blooming Leia 10"

 

post a comment

Links to "The Blooming Leia 10"

Create a Link